Poradna

Pronajímal jsem byt...bývalý nájemce byt značně poškodil.

Dotaz

Pronajímal jsem byt v paneláku a po ukončení pronájmu jsem zjistil, že bývalý nájemce byt značně poškodil. Klíče mi nechal ve schránce a při vystěhování nepočkal na sjednanou schůzku. Několik stěn v bytě bylo ušpiněno v takovém rozsahu, že je nutné udělat novou omítku, podlahy jsou zkroucené pravděpodobně od vytopení, chybí kliky na dveřích, je prokopnutý sprchový kout atd. Nájemce v bytě nechal spoustu věcí, něco je v pytlích, něco zařazené ve skříních. Jak mám teď postupovat? Můžu věci vyhodit?

Odpověď

Nájemce je povinen předat byt ve stavu, v jakém jej převzal s přihlédnutím k běžnému opotřebení. Pokud tak neučiní, tak Vám vznikla škoda, kterou můžete po nájemci chtít. Opravy si můžete provést sám, vše řádně zdokumentujte a požadujte škodu po nájemci. Vzniklou škodu též můžete započíst na složenou jistotu.

Co se týká věcí ponechaných v bytě, tak pokud se jedná o zjevně opuštěné věci, např. poškozené, tak ty můžete zlikvidovat. Doporučujeme udělat si podrobnou fotodokumentaci. Pokud se však jedná
o hodnotnější věci (nejen cenově, ale i osobní povahy), tak nájemce vyzvěte, aby si je v určené lhůtě vyzvednul, jinak že věci prodáte. Do uplynutí lhůty se o věci starejte na účet nájemce. Po uplynutí lhůty můžete věci prodat a započíst na případné závazky nájemce. Přeplatek pak musíte vydat nájemci.
Každý případ je unikátní a bez bližších informací o okolnostech případu nelze celou věc jednoznačně posoudit. V případě, že budete Vaši kauzu dále řešit, se na nás neváhejte obrátit.

Dotaz do právní poradny

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Uděluji souhlas s použitím svých osobních a kontaktních údajů pro účely marketingu a nabídky služeb společnosti.

Položky formuláře označené * jsou povinné.

  • V rámci právní poradny jsou poskytovány obecné právní odpovědi na základě zaslaného dotazu na e-mailovou adresu poradna@langmeier.cz. Jedná se o obecné právní dotazy, na které je v rámci poradny poskytnuta stručná a srozumitelná obecná odpověď v souladu s právními předpisy ČR, která především doporučí další postup pro řešení dané situace či právního problému. Rozsah poskytnuté právní odpovědi je maximálně 1800 znaků. Poskytování písemných odpovědí je dobrovolnou činností právníků a nejedná se o poskytování advokátních služeb. Advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. nenese odpovědnost za poskytnuté odpovědi a za jednání vzniklé na základě těchto odpovědí s ohledem na obecnost položených dotazů a obecnou odpověď.
  • Pokud bude mít osoba zájem o poskytnutí právních služeb a zastoupení, musí kontaktovat advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. na e-mailové adrese info@langmeier.cz či jiným způsobem. Advokátní služby budou poskytovány v rámci aktuálního ceníku a podmínek advokátní kanceláře.
  • Zasláním dotazu do právní poradny na e-mail poradna@langmeier.cz souhlasíte s možným zveřejněním dotazu v právní poradně. Veškeré osobní údaje jako jméno a adresa budou anonymizovány.
Jsme součástí skupiny AEQUITAS Group.
Aequitas Group