Poradna

Pronajal jsem svůj byt a nájemce nebyl solidní. Několik měsíců mi neplatil nájem...

Dotaz

Pronajal jsem svůj byt a nájemce nebyl solidní. Několik měsíců mi neplatil nájem a nekomunikoval se mnou. Poslal jsem nájemci písemně výpověď. Nájemce mi po ukončení nájmu byt nepředal, nezvedal telefony a nebyl k dostižení. Můžu do bytu vstoupit a vyklidit ho? Jak mám postupovat s dlužným nájemným? Jak ho mohu vymoci?

Odpověď

Nájemce by měl odevzdat byt v den skončení nájmu vyklizený. Pokud však nájemce byt nepředá, tak do něj doporučujeme nevstupovat, protože by se mohlo jednat o trestný čin porušení domovní svobody a vniknutí do obydlí. V případě, že Vám sice nebyl byt předán přímo nájemcem, ale nájemce ho opustil takovým způsobem, že lze bez jakýchkoliv pochybností předpokládat, že byt opustil, tak se má byt za odevzdaný ihned, i když nebyly předány klíče.

Pokud nebude nájemce chtít byt po skončení nájmu opustit, tak toto jednání jednak můžete nahlásit Policii ČR, jednak zřejmě budete muset podat žalobu na vyklizení.

V případě nepředání bytu pak máte jako pronajímatel právo požadovat náhradu ve výši ujednaného nájemného až do dne, kdy Vám nájemce byt skutečně odevzdá.

Na dlužné nájemné v první řadě můžete započíst složenou jistotu. Pokud nebude stačit k uhrazení dlužného nájemného, nebo nebyla složena, tak nájemce vyzvěte k úhradě předžalobní výzvou a pokud v poskytnuté lhůtě neuhradí, tak budete muset dlužné nájemné vymáhat soudně.
Každý případ je unikátní a bez bližších informací o okolnostech případu nelze celou věc jednoznačně posoudit. V případě, že budete Vaši kauzu dále řešit, se na nás neváhejte obrátit.

Dotaz do právní poradny

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Uděluji souhlas s použitím svých osobních a kontaktních údajů pro účely marketingu a nabídky služeb společnosti.

Položky formuláře označené * jsou povinné.

  • V rámci právní poradny jsou poskytovány obecné právní odpovědi na základě zaslaného dotazu na e-mailovou adresu poradna@langmeier.cz. Jedná se o obecné právní dotazy, na které je v rámci poradny poskytnuta stručná a srozumitelná obecná odpověď v souladu s právními předpisy ČR, která především doporučí další postup pro řešení dané situace či právního problému. Rozsah poskytnuté právní odpovědi je maximálně 1800 znaků. Poskytování písemných odpovědí je dobrovolnou činností právníků a nejedná se o poskytování advokátních služeb. Advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. nenese odpovědnost za poskytnuté odpovědi a za jednání vzniklé na základě těchto odpovědí s ohledem na obecnost položených dotazů a obecnou odpověď.
  • Pokud bude mít osoba zájem o poskytnutí právních služeb a zastoupení, musí kontaktovat advokátní kancelář Langmeier & Co., advokátní kancelář s.r.o. na e-mailové adrese info@langmeier.cz či jiným způsobem. Advokátní služby budou poskytovány v rámci aktuálního ceníku a podmínek advokátní kanceláře.
  • Zasláním dotazu do právní poradny na e-mail poradna@langmeier.cz souhlasíte s možným zveřejněním dotazu v právní poradně. Veškeré osobní údaje jako jméno a adresa budou anonymizovány.
Jsme součástí skupiny AEQUITAS Group.
Aequitas Group